Tänään en mene töihin, koska Isoveljellä on aika silmälääkärille Kys:ssa. Jospa ehdittäis kotiin sen verran aikaisin, että mulle jäisi aikaa tehdä tehtäviä muulloinkin kuin yöllä...

Minun päiväni on yleensä tällainen: herätys 7.00, itselle aamupalaa ja omat aamutoimet, klo 7.45 alan herättelemään lapsia, heidän aamutoimensa ja aamupalaa heille, noin 8.45 lähdemme hoitopaikalle päin. Yhdeksän jälkeen olen taas kotona, juon kahvit ja laitan itselleni eväät, sitten vien auton Miehen työpaikalle, otan vaihdossa polkupyörän ja pyöräilen töihin. Yleensä odotan hetken liikkeen oven ulkopuolella ja vähän vaille kymmenen tulee joku aukaisemaan oven. Töissä syön lounaan puolenpäivän maissa ja joskus iltapäivällä syön jotain välipalaa. Liike menee kiinni viideltä ja kotona olen ehkä 17.15. Mies on jo hakenut lapset hoidosta ja ehkä laittanut ruuan tulemaan. Joskus minä laitan ruuan tai sitten syödään edellispäiväistä. Usein teen myös seuraavan päivän ruuan iltamyöhällä. Kahdeksaan mennessä lapset on käytetty iltapesuilla, sen jälkeen iltapalat. Yhdeksän maissa pestään ipanoitten hampaat ja mennään lukemaan iltasatua, sitten toivottelen hyvät yöt. Lapset nukahtavat hyvällä tuurilla kymmeneen mennessä, mutta ei ole harvinaista, että menee yhteentoistakin. Sitten minulla onkin aikaa alkaa tekemään omia juttujani... Tällä viikolla olen nakutellut koulutehtäviä, mutta en jaksa kuin korkeintaan yhteen ja siihen aikaan vuorokautta ei meinaa tulla enää yhtään järkevää ajatusta mieleen :P. Seuraavana aamuna klo 7 olo on kuin zombiella...

Ihmettelenpä vain, että kuinka minä pystyisin tekemään tehtävät harjoitteluaikana, jos minulla ei olisi kotona tietokonetta?! Ja monella kurssikaverilla ei omaa konetta ole, kuinkahan he saavat tehtävät tehtyä. Viiden jälkeen tuskin koululle enää pääsee.

Ai niin, on jäänyt mainitsematta sellainen asia, että juhannusta edeltävänä torstaina minulle tuli kirje amk:sta. Minut on hyväksytty sinne opiskelemaan. 5.8. mennessä minun pitäisi päättää, otanko opiskelupaikan vastaan. Viime viikkoina ajatukset ovat hieman muuttuneet. Haluaisimme ostaa omakotitalon ja minun olisi pakko löytää kurssin jälkeen töitä. Opiskelut olisivat tosin iltaopintoja ja työn ohella tarkoitettukin opiskeltavaksi, mutta olen realistinen. Tuskin jaksaisin sellaista lastenkin ollessa vielä pieniä. Kuitenkaan pelkäksi opiskelijaksikaan en voisi joka tapauksessa heittäytyä, koska olen käyttänyt kaikki opintotukipäiväni ja silloin en saisi mitään tuloja, joten ainakin osa-aikainen työ olisi joka tapauksessa oltava. Tässäpä minulle pähkinää purtavaksi loppukesäksi.