Pitkällisen etsinnän jälkeen löysin silmääni miellyttävän ohjeen kirjoneulelapasille. Värit olisivat voineet olla toiset, mutta koska äiti sponsoroi minua kassillisella vihreäsävyisiä Lanetteja, olen viimeaikoina yrittänyt neuloa niitä pois.

1347005.jpg

1347008.jpg

Malli: Tuulian Egyptiäiset lapaset
Lanka: Sandnesin Lanett
Puikot: 2½ mm

Huomasin vasta noita kuvia katsellessani, että minulla on näköjään ranneke pyörähtänyt toisessa lapasessa väärinpäin ja oikean käden lapasessa ennen peukalokiilan puoliväliä on t.vihreässä langassa jotain outoa, näyttäisi että on jonkin matkaa hieman paksumpaa.

Ohje oli pienen pureskelun jälkeen selkeä ja helppo seurata. Tosin alussa ihmettelin, että neulooko Tuulia lapaset kolmella puikolla (Luo 60s, 20s/puikko), mutta ohjetta eteenpäin lukiessani huomasin, että kyllä siellä neljästä puikosta puhutaan. Lapasista tuli ehkä pikkaisen naftit minulle, mutta sain kyllä höyryttämällä niitä hieman venähtämään.

Nyt on puikoilla edelleen Lanettia, koetan saada upotettua sitä pojan kauluriin. Poika sanoi nimittäin lankakassin nähdessään, että näistä voisi tehdä hänelle kymmenen kauluria =).

Tänään ostin Regia Silkiä uutta sukkaprojektia varten, mutta langat saavat vielä odottaa muutaman päivän. Ajattelin nimittäin perjantaina (tilipäivä) käydä ostamassa KnitPicksin Harmony sukkapuikkosetin ja aloittaa sukkien tikuttelemisen sitten niillä =).

Regia Silkit olivat lohtulankaa päivän harmitukselle: Modan ilmestymispäivä, mutta ei ilmestynyt meidän postilaatikkoon. Kylläpä harmitti huomata, että vaikka olen tilaaja, niin lehti on aiemmin kaupan lehtihyllyssä :(.