Tällä viikolla on ollut niin kaunis sää, että on tullut vietettyä paljon aikaa lasten kanssa ulkona ja luonnollisesti käsityöt ovat jääneet vähemmälle.

Vaikka en Lankahamstereissa olekaan ollut mukana, niin olen viime aikoina pyrkinyt neulomaan ja virkkaamaan pois jo varastossa olevia lankoja - siinä kuitenkaan kovin hyvin onnistumatta :P. Aina pitää jotain pientä ostaa... Tänään hamstrasin Prismasta Samosta, kun oli vain euron kerä.
51235.jpg

Samoksista ajattelin tehdä neuletakin itselleni, pitäisi vaan löytää lankaan ja väriin sopiva malli. Regia Silkit ostin Ompelutarvikkeessa käydessäni. Olen jonkin aikaa haaveillut neulovani itselleni sukat ohuemmasta langasta ja juuri tuosta langasta. Mallista en vielä ole varma, ehkä joku näistä malleista. No joo, tuskin ainakaan avokärkisiä, eikä ehkä sandaalisukkiakaan, mutta matala tavallinen malli voisi olla kiva.

Mikähän neule/virkkaus kirous minulla on meneillään? :O Viime aikoina kaikki työt, mitä olen aloittanut, ovat menneet jotenkin pieleen ja olen joutunut purkamaan ja aloittamaan alusta :-/. Ehkä kuitenkin pian saan taas jotain valmiiksikin asti :-).

Kangaskaupassa käynti on muuten erittäin riskialtista näin keväällä, jos ei ole (vielä) suunnitellut tarvitsevansa ommella mitään uutta. Ompelutarvikkeeseen oli taas tullut vaikka mitä ihania kankaita! Keksisi vain hyviä syitä, miksi niitä pitäisi ostaa ;-). No, ainakin lastenhuoneeseen pitää ommella sellainen pimentävä verho. Ikkunassa on jo sälekaihtimet, mutta aamuauringon paistaessa huone on siitä huolimatta todella valoisa. Alustavasti olen suunnitellut, että tekisin laskosverhon, jonka toinen puoli on valoa läpäisemätöntä kangasta ja toinen puoli tavallista kangasta. Tuonne meidän lastenhuoneeseen ei mielestäni oikein sovellu pitkät nipsuilla roikkuvat verhot (nyt siellä on vain pelkkä kappa), joten laskosverho vois olla oikein kiva =-). Osaisipa vain päättää, mitä niistä kaikista ihanista vaihtoehdoista sitä varten ostaisi!